Wat hebben we bereikt en wat hebben we ervoor gedaan?
1. Uniforme (werkend volgens dezelfde uitgangspunten) en integrale (over de volle breedte met zo min mogelijk aanspreekpunten) klantbenadering en -ondersteuning door de gemeente en haar partners
Wat wilden we bereiken? | |||
---|---|---|---|
Subdoelen | |||
1.1 - Meting en verantwoording van de uniforme en integrale klantbenadering | |||
1.2 - Cliëntondersteuning is over de volle breedte van het sociaal domein beschikbaar | |||
1.3 - Alle klanten worden op uniforme wijze benaderd waarbij, zo nodig op basis van het Brede gesprek, per klant of gezin, één plan wordt gemaakt | |||
1.4 - Integrale klantbenadering (vraag gaat door het loket, niet de klant) |
Activiteiten (Wat wilden we ervoor doen?) | Realisatie (Wat hebben we ervoor gedaan?) |
---|---|
Subdoel 1.1 - Meting en verantwoording van de uniforme en integrale klantbenadering | |
1.1.1 - Ontwikkelen van een aantal instrumenten om te kunnen meten en verantwoorden. | In 2023 is voor Jeugd en Wmo een continu cliëntervaringsonderzoek uitgevoerd. Cliënten vragen we naar hun ervaringen met de gemeentelijke dienstverlening kort na een bepaalde gebeurtenis, bijvoorbeeld na een gesprek met de gemeente, na een aantal maanden na inzet van de ondersteuning of toekenning van de voorziening of na een tussentijdse of eindevaluatie. Het continu cliëntervaringsonderzoek vervangt de reguliere cliëntervaringsonderzoeken Jeugd en Wmo waarbij alle cliënten één keer per jaar op hetzelfde moment werden bevraagd. |
1.1.2 - Monitoren van gegevens en eventueel bijsturen van de werkwijze. | In het beleidsnota Sociaal Domein 2020-2023 is vastgelegd hoe monitoring en evaluatie plaatsvindt. Er zijn met de transformatiecommissie indicatoren besproken om kwantitatief en kwalitatief zicht te houden op de werkwijze. |
Subdoel 1.2 - Cliëntondersteuning is over de volle breedte van het sociaal domein beschikbaar | |
1.2.1 - Maken van afspraken met de cliëntondersteuningsorganisaties. | In 2023 hebben verschillende organisaties onafhankelijke cliëntondersteuning geboden, zoals MEE, Markant en MaDi Diemen. Het voorportaal van MaDi is in '23 operationeel geweest en heeft bijgedragen aan het sneller afhandelen van eenvoudige hulpvragen. |
1.2.2 - Het aanbod van cliëntondersteuningsfuncties inzichtelijk maken voor professional en burger. | De lijnen tussen de onafhankelijke cliëntondersteuners en het sociaal team Diemen, team sociale zaken, team Wmo en netwerkparnters zijn kort. Ze weten elkaar goed te vinden. |
Subdoel 1.3 - Alle klanten worden op uniforme wijze benaderd waarbij, zo nodig op basis van het Brede gesprek, per klant of gezin, één plan wordt gemaakt | |
1.3.1 - Trainen van alle medewerkers in het Brede HOED Netwerk in het voeren van het brede gesprek. | Deskundigheidsbevordering wordt ingezet wanneer dat nodig is. Het voeren van het brede gesprek is inmiddels een vereiste. |
1.3.2 - Het ontwikkelen van een uniforme vragenlijst. | Er is gewerkt met een integraal perspectiefplan voor jeugdigen/ gezinnen. Het blijkt een waardevol instrument om breed in gesprek te gaan. |
Subdoel 1.4 - Integrale klantbenadering (er wordt gestreefd naar zo min mogelijk ondersteuners rondom een gezin. Partijen werken samen en zijn op de hoogte van elkaars werk; de vraag gaat door het loket en niet de klant) | |
1.4.1 - Het verder ontwikkelen en uitdragen van een heldere toeleidingsstructuur in Diemen. | Er is gewerkt met een integraal perspectiefplan voor jeugdigen/ gezinnen. Het blijkt een waardevol instrument om breed in gesprek te gaan. |
1.4.2 - Doorontwikkelen van het Brede HOED team (multiprobleem-aanpak). | Het doorontwikkelen van het Sociaal Team Diemen heeft in 2023 vorm gekregen door te werken aan binden & boeien van medewerkers. |
1.4.3 - Gegevensuitwisseling (ook met externen) door middel van ICT-applicatie (iSamenleving) mogelijk maken. | Het Sociaal Team Diemen werkt met een regie-applicatie. |
2. Kwalitatief goede voorzieningen (individuele en algemene voorzieningen) binnen beschikbare middelen
Wat wilden we bereiken? | |||
---|---|---|---|
Subdoelen | |||
2.1 - Kwalitatief goed voorzieningenaanbod (maatwerk en algemeen) | |||
2.2 - Algemene voorzieningen doorontwikkelen en versterken | |||
2.3 - De aangeboden voorzieningen voorzien in een behoefte |
Activiteiten (Wat wilden we ervoor doen? | Realisatie (Wat hebben we ervoor gedaan?) |
---|---|
Subdoel 2.1 - Kwalitatief goed voorzieningenaanbod (maatwerk en algemeen) | |
Subdoel 2.2 - Algemene voorzieningen doorontwikkelen en versterken | |
2.2.1 - Het starten van een nieuw Huis van de Buurt in een andere wijk dan het bestaande Huis van de Buurt met een voor Diemen als geheel aanvullend aanbod aan welzijnsactiviteiten, dat daarnaast ook passend is bij de specifieke behoeften in de betreffende wijk. | In de jaarlijkse prestatieafspraken met Welzijn Diemen zijn afspraken gemaakt over inzet en aanbod in de huizen van de buurt. Daarnaast heeft Welzijn Diemen meerjarenbeleidsplan opgesteld waar ook specifiek aandacht is besteed aan verschillen tussen wijken. |
2.2.2 - Versterken van de vrijwilligersvacaturebank en uitbreiden met een digitaal vrijwilligerscoördinatiepunt. | Met de website Diemen voor Elkaar kunnen vrijwilligers hun diensten aanbieden en inwoners hun hulpvraag plaatsen. Ook zijn er regelmatig bijeenkomsten om matches mogelijk te maken. De burenhulpdienst, die speciaal is voor ouderen en kwetsbare inwoners, loopt goed. In 2023 zijn vrijwilligers van de SWD in het zonnetje gezet op de dag van de vrijwilliger. |
Subdoel 2.3 - De aangeboden voorzieningen voorzien in een behoefte | |
2.3.1 - Aanbieders rapporteren over het (niet) gebruik van voorzieningen. | Met zorgaanbieders is in 2023 regelmatig overleg geweest op cliënten contractniveau. Ook het gebruik van voorzieningen komt daarbij aan de orde. |
2.3.2 - Oppakken van signalen over gemiste voorzieningen voortkomend uit onder andere de brede gesprekken en huisbezoeken. | In 2023 is er contact geweest over de signalen met de ouderenbond, team Wmo, de Wmo raad, de ouderenadviseur en de welzijnsstichting gesproken. |
Prestatie-indicatoren | Realisatie | Begroot | Realisatie |
---|---|---|---|
2.1.1 - Gemiddelde doorlooptijd in dagen van het verstrekken van individuele Wmo-voorzieningen (nieuw) | 70 | 35 | 62 |
2.2.1 - Aantal activiteiten/bereik Huizen van de buurt1 | 85 | 65 | 802 |
2.3.1 - Aantal bemiddelingen Diemen voor elkaar | 335 | 190 | NB |
- Deze indicator is sindss de Programmabegroting 2022 opgenomen.
- Bereik van 1000 bezoekers per week (van jong tot oud).
3. Alle doelgroepen binnen sociaal domein participeren binnen eigen mogelijkheden
Wat wilden we bereiken? | |||
---|---|---|---|
Subdoelen | |||
3.1 - Bemiddeling naar werk of sociale activering | |||
3.2 - Mensen kunnen zelfstandig thuiswonen en meedoen in maatschappij | |||
3.3 - Jeugd kan zich maximaal ontwikkelen en groeit gezond en veilig op | |||
Indicator maatschappelijk effect | Realisatie | Begroting | Realisatie |
3.1 - Aantal mensen dat uitstroomt naar werk | 54 | 60 | 45 |
Activiteiten (Wat wilden we ervoor doen?) | Realisatie (Wat hebben we ervoor gedaan?) |
---|---|
Subdoel 3.1 - Bemiddeling naar werk voor mensen die dat kunnen, en anders hulp bij sociale activering | |
3.1.1 - Middelen voor re-integratie worden ingezet voor mensen die bemiddelbaar zijn richting een betaalde baan, die potentie hebben om uit te stromen o.a. door begeleiding via P-coaches en hulp bij terugkeer naar school. | De mensen die nu nog in de bijstand zitten hebben een grote afstand tot de arbeidsmarkt. De re-integratie van deze mensen vereist langdurige intensieve begeleiding en inzet van diverse maatwerktrajecten. Dat kunnen meerdere trajecten per persoon zijn. Dit leidt wel tot positieve resultaten, waaronder uitstroom uit de bijstand. In 2023 zijn 45 mensen uitgestroomd naar werk. |
3.1.2 - Vormen van dagbesteding aanbieden aan klanten die niet bemiddelbaar zijn richting een betaalde baan, bijv.. via arbeidsmatige dagbesteding, vrijwilligerswerk of een andere vorm van sociale activering. | Er wordt samengewerkt met diverse maatschappelijke organisaties in Diemen en Amsterdam. Arbeidsmatige dagbesteding wordt, als onderdeel van de contracten Wmo-begeleiding, aangeboden door diverse aanbieders. Er is in '23 een nieuwe aanbesteding gestart die in '24 wordt afgerond. |
Subdoel 3.2 - Mensen kunnen zelfstandig thuiswonen en meedoen in maatschappij | |
3.2.1 - Bieden van voldoende maatwerkvoorzieningen zoals hulp bij het huishouden, servicetaxi, woningaanpassingen en hulpmiddelen. | Voor de maatwerkvoorzieningen hulp bij het huishouden, servicetaxi (Wmo-vervoer), woningaanpassingen, hulpmiddelen en Wmo-begeleiding heeft de gemeente Diemen overeenkomsten afgesloten met diverse partijen. |
Subdoel 3.3 - Jeugdigen en hun ouders kunnen bij vragen over opvoeding en opgroeien in een vroeg stadium rekenen op een op hun mogelijkheden afgestemd zorgaanbod | |
3.3.1 - Zorgdragen voor een samenhangend pakket aan opvoed- en opgroei ondersteuning. | Het preventieve aanbod wordt jaarlijks met de OK-coaches en verwijzers geëvalueerd. Daarbij wordt onder andere gekeken of het pakket nog steeds in de behoefte van jeugdigen en hun ouders voorziet. In 2023 is extra aandacht geweest voor mentaal welzijn, het jongerenwerk en is het aanbod uitgebreid met digitale activiteiten voor jeugdigen. |
3.3.2 - Bieden van zo licht en laagdrempelig mogelijke basisvoorzieningen. | Binnen het pakket aan opvoed- en opgroei ondersteuning voor jeugdigen en hun ouders is veel oog voor een zo licht en laagdrempelig mogelijk aanbod. Hieronder vallen onder andere het kinderwerk en het jongerenwerk, de spelinlopen, de kringen en vaardigheids- en weerbaarheidstrainingen. De OK-coaches bieden laagdrempelige hulp aan ouders en kinderen op de basisscholen en geven verschillende trainingen. De praktijkondersteuners GGD Jeugd bieden bij de huisartsenpraktijken in Diemen laagdrempelige hulp aan jongeren met mentale gezondheidsproblemen. |
Prestatie-indicatoren | Realisatie | Begroot | Realisatie |
---|---|---|---|
3.1.1 - Aantal banen per 1.000 inwoners in de leeftijd 15 t/m 74 jaar (verplicht) | 776,8 | 900 | 776,81 |
3.1.2 - Aantal mensen geplaatst op een beschut werken plek | 4 | 5 | 4 |
3.1.3 - % netto participatiegraad van mensen tussen 15-67 jaar die een baan hebben (verplicht) | 70,9% | 70% | 73,6%1 |
3.1.4 - Aantal personen met een bijstandsuitkering per 10.000 inwoners (verplicht) | 289 | 400 | 248 |
3.1.5 - Aantal personen met een lopend reïntegratietraject per 10.000 inwoners (verplicht) | 124 | 120 | 144 |
3.1.6 - Aantal cliënten met maatwerkarrangementenWmo per 10.000 inwoners(verplicht) | 1572 | 90 | 66 |
3.1.7 - aantal inwoners met Stadspas3 | 3200 | 3200 | 3200 |
3.1.8 - Aantal huishoudens in de bijstand ten opzichte van het totaal aantal huishoudens in Diemen3 | 3,2%4 | 3,2% | 3,1% |
3.1.9 - Aantal huishoudens met bijstand ten opzichte van de Metropool Regio Amsterdam (3.1.4 Werkloosheid in Diemen ten opzichte van Metropool regio Amsterdam)3 | Diemen 3,2%4 Metropoolregio Amsterdam 5,7% | 5,9%. | Diemen 3,1% Metropoolregio Amsterdam 5,4% |
3.3.1 - % Jongeren 12 t/m 21-jarigen met een delict voor de rechter (verplicht) | 1% | 1% | 1% |
3.3.2 - Kinderen in uitkeringsgezin (verplicht) | 5% | 5% | 4%1 |
3.3.3 - Melding kindermishandeling (verplicht) | 267 | 236 | |
3.3.4 - % Achterstandsleerlingen 4 t/m 12-jarigen | - | 5,5% | 14 % |
3.3.5 - % Werkloze jongeren 16 t/m 22-jarigen (verplicht) | 1% | 1% | 1%1 |
3.3.6 - % jongeren t/m 18 jaar met jeugdhulp (verplicht) | 7,2%5 | 8,5% | 8,1%6 |
3.3.7 - % jongeren t/m 18 jaar met jeugdbescherming (verplicht) | 0,5% | 0,5% | 0,6%7 |
3.3.8 - % jongeren t/m 23 jaar met jeugdreclassering (verplicht) | 0,2% | 0,5% | 0,3%8 |
3.3.9 - % bereik van kinderen via consultatiebureau en jeugdgezondheidszorg3 | N.n.b. | Minimaal 90% voor alle vaccinaties, HPV uitgezonderd | N.n.b. |
- Bron: waarstaatjegemeente.nl. Aantal betreft 2022, aantal 2023 is nog niet beschikbaar
- Sinds 2022 is de indicator op waarstaatjegemeente.nl gewijzigd van 'Aantal cliënten met maatwerkarrangementen Wmo per 10.000 inwoners' naar 'Aantal cliënten met maatwerkarrangementen Wmo per 1000 inwoners'. Het weergegeven aantal onder realisatie 2022 betreft het aantal cliënten per 1000 inwoners.
- Deze indicator is sinds de Programmabegroting 2022 opgenomen.
- Realisatie 2022 stond verkeerd in jaarstukken 2022. Juiste cijfers zijn 3,2% Diemen en 5,7% Metropoolregio Amsterdam.
- Het percentage heeft betrekking op het eerste halfjaar van 2022.
- Het percentage heeft betrekking op het eerste halfjaar van 2023.
- Het betreft een voorlopig cijfer over 2023.
- Het betreft een voorlopig cijfer over 2023.
4. Inwoners uit Diemen maken optimaal gebruik van hun (zorg-)netwerk (in de buurt) en ondersteunen elkaar daarbij
Wat wilden we bereiken? | |||
---|---|---|---|
Subdoelen | |||
4.1 - Meer mensen helpen elkaar | |||
4.2 - Mensen worden gestimuleerd gebruik te maken van hun eigen netwerk |
Activiteiten (Wat wilden we ervoor doen?) | Realisatie (Wat hebben we ervoor gedaan?) |
---|---|
Subdoel 4.1 - Meer mensen helpen elkaar | |
4.1.1 - Ondersteunen van mantelzorgers met de inzet van Markant. | Met de inloopspreekuren, resprijtzorg, informatie, advies en het waarderen van de mantelzorgers wordt door Markant op allerlei manieren vormgegeven aan de ondersteuning van mantelzorgers. |
Subdoel 4.2 - Mensen worden gestimuleerd gebruik te maken van hun eigen netwerk | |
4.2.1 - Inzetten van eigen kracht conferenties, een besluitvormingsproces door en met het eigen netwerk, dat uitmondt in één plan. | In de werkwijzen van de gemeente wordt in het plan altijd stilgestaan bij wat mensen met het eigen netwerk kunnen en/of nodig met ondersteuning van een professional. |
4.2.2 - Inwoners van Diemen, jong en oud, ondersteunen door middel van vrienden- en kinderkringen. | Basisscholen in Diemen bieden zelf kinderkringen aan. In de kringen kunnen deelnemers onder begeleiding met elkaar praten over alles wat hen bezighoudt. De kleurrijke ouderkringen zijn voor (anderstalige) ouders met een klein sociaal netwerk om de taal te oefenen, sociale contacten op te doen en met elkaar in gesprek gaan over opvoedvragen en alles wat hen bezighoudt als ouder in een voor hen nieuw land. |
4.2.3 - Inzetten van mentoraats- en/of vrijwilligersprogramma’s zoals School’s Cool. | In 2023 heeft School’s Cool in Diemen 24 kinderen ondersteund in de overgang van het PO naar het VO door middel van een mentoraatsprogramma. Ook werden er 10 leerlingen van de vierde klas van het VMBO door een mentor begeleid in de overstap naar het MBO. Tenslotte ondersteunden vrijwilligers van Home-Start Combiwel 22 gezinnen met jonge kinderen met een hulpvraag. |
4.2.4 - Ondersteunen van initiatieven waarbij mensen gestimuleerd worden een netwerk op te bouwen. | In 2023 is communitybuilding ingezet om inwoners te ondersteunen uit de buurt. Met name in de buurten Rode Kruislaan en de Beukenhorst. |
Prestatie-indicatoren | Realisatie | Begroting | Realisatie |
---|---|---|---|
4.2.3 - Aantal deelnemers aan de mentoraats- en vrijwilligersprogramma’s. | 55 | 54 | 62 |
5. Alle inwoners hebben gelijke kansen op een goede gezondheid
Wat wilden we bereiken? | |||
---|---|---|---|
Subdoelen | |||
5.1 - Het op tijd signaleren en waar mogelijk voorkomen van psychosociale klachten | |||
5.2 - Bevorderen van een gezonde levensstijl | |||
5.3 - Terugbrengen van overmatig alcohol- en drugsgebruik |
Activiteiten (Wat wilden we ervoor doen?) | Realisatie (Wat hebben we ervoor gedaan?) |
---|---|
Subdoel 5.1 - Het op tijd signaleren en waar mogelijk voorkomen van psychosociale klachten | |
5.1.1 - Continueren van preventieve cursussen. | Er zijn cursussen aangeboden gericht op preventie en angst, stress en depressie. Deze zijn vooral gericht op volwassenen en studenten. Ook de cursus 'Zorg de Baas' is georganiseerd voor mantelzorgers, waarin mantelzorgers geholpen worden om te leren omgaan met zorg die ze verlenen. |
5.1.2 - Inzetten op samenwerking tussen inwoners en het middenveld in het bestrijden van eenzaamheid. | In 2023 is deels uitvoering gegeven aan de Aanpak tegen Eenzaamheid. |
Subdoel 5.2 - Bevorderen van een gezonde levensstijl | |
5.2.1 - Stimuleren van deelname aan bewegingsactiviteiten voor inwoners met een lage sociaal economische status (SES) en ouderen. | De SWD voert bewegingsactivieteiten uit, waarbij in het bijzonder is gekeken naar de wijken waar mensen met een lage SES wonen. Daarnaast is er nog ingezet op specifiek bewegingsaanbod voor ouderen door Meer bewegen voor Ouderen (MBvO) |
5.2.2 - Aanbieden van preventieve cursussen. | Op scholen zijn trainingen gegeven op het gebied van o.a. weerbaarheid, sociale vaardigheden en echtscheiding. De OK-coaches spelen hierin een belangrijke rol. Ook de Jeugdverpleegkundigen van de GGD spelen een belangrijke rol in het bevorderen van een gezonde leefstijl en het doorverwijzen van jeugdigen en hun ouders bij (risico op) ongezond gewicht. |
5.2.3 - Geven van voorlichting op basisscholen aan ouders en kinderen en via het jongerenwerk. | De GGD Amsterdam voert het programma ‘Gezonde School’ uit in het basisonderwijs van gemeente Diemen. In 2023 hebben alle zeven basisscholen deelgenomen aan het programma Gezonde School, waarbij zes scholen gebruik hebben gemaakt van de subsidie om extra aandacht te besteden aan gezondheidsbevordering en preventie op het gebied van onder andere gezonde voeding, beweging en (mentaal) welzijn. Ook de opvoedadviseur van de GGD Jeugdgezondheidszorg geeft (ouder)voorlichtingen op basisscholen. Tot slot werken de kinder- en jongerenwerkers van Welzijn Diemen samen met de GGD, kinderfysiotherapeuten en voedingsdeskundigen om een gezonde leefstijl bij kinderen te bevorderen. |
Subdoel 5.3 - Terugbrengen van overmatig alcohol- en drugsgebruik | |
5.3.1 - Handhaven leeftijdsgrenzen voor alcoholverkoop. | In het kader van de huidige drank-, en horecaverordening en het preventie- en handhavingsplan alcohol zijn uitgangspunten vastgelegd inzake de handhaving |
5.3.2 - Continueren aanpak (vroeg)signalering alcoholmisbruik. | Vroegsignalering vindt plaats via de verslavingsconsulent die aanwezig is in de huisartsenpraktijken in Diemen Noord en Zuid. Voorlichting en contact vindt plaats op casusniveau. |
5.3.3 - Preventie drugsmisbruik jongeren. | Drugsgebruik komt onder andere ter sprake in de puberkring (voor pubers) en pubercursus (voor ouders). |
Prestatie-indicatoren1 | Realisatie | Begroting | Realisatie |
---|---|---|---|
5.1.1 - Mate van eenzaamheid | 40% | 45% | 40% |
5.1.2 - % Aantal psychosociale klachten | 6% | 6% | 6% |
5.1.3 - Aantal trajecten Welzijn op Recept | 15 | 15 | 55 |
5.2.1 - % kinderen en jongeren dat een uur per dag beweegt (Jeugdgezondheidsmonitor) | 44% | 50% | 18% corona jeugdmonitor 2021-2022 |
5.2.2 - % goed ervaren gezondheid | 82% | 80% | 82% |
5.2.3 - % tevredenheid over de leefomgeving | 90% | 90% | 90% |
5.2.4 - Mate van deelname bewegingsaanbod van Welzijn Diemen | 4951 | 500 | 450 |
5.2.5 - % volwassenen dat een uur per dag beweegt | 70% | 70% | 70% |
5.2.6 - Mate van overgewicht | 42% | 40% | 42% |
5.2.7 - Aantal activiteiten / bereik buursportcoaches | 14/215 per week | 11 /100 per week | 15/240 per week |
5.3.1 - Mate van genotsmiddelengebruik:
| 17% 11% 40% | 15 % 13 % 40% | 17% 11% 40% |
5.4.1 - Aantal activiteiten georganiseerd in het kader van diversiteitsbeleid | 9 | 8 | 8 |
- 495 bezoekers per week nemen deel aan bewegings- sport activiteiten van de SWD. Deze indicatoren zijn sinds de Programmabegroting 2022 opgenomen.
6. Kansen creeren voor inwoners om veilig en passend te kunnen blijven wonen in Diemen
Wat wilden we bereiken?
Subdoelen
6.1 - Bevorderen van passende woonruimte voor specifieke doelgroepen
6.2 - Het stimuleren van een veilige woonomgeving
Activiteiten (Wat wilden we ervoor doen?)
Realisatie (Wat hebben we ervoor gedaan?)
Subdoel 6.1 - Bevorderen van passende woonruimte voor specifieke doelgroepen
Subdoel 6.2 - Het stimuleren van een veilige woonomgeving
Prestatie-indicatoren
Realisatie 20221
Begroot 2023
Realisatie 2023
6.1.1 - Aantal verleende woonurgenties
NB
25
24
6.1.2 - Hoe vaak wordt er lokale voorrang verleend aan Diemenaren bij sociale huurwoningen?
NB
40%
NB
6.1.3 - Aantal Diemenaren:
Beschermd Wonen (BW)
Maatschappelijke Opvang (MO)
Noodopvang (NO)
NB
10 BW
5 MO
5 NO
NB
6.1.4 - Aantal woningen dat geschikt is om oud in te worden
NB
NB2
NB3
6.1.5 - Aantal activiteiten in het kader van passend wonen
NB
175
NB4
6.1.6 - Aantal bemiddelingen van groot naar beter (nog op te zetten)
NB
5
3
6.1.7 - Aantal en type Wmo-maatwerkvoorzieningen:
onderverdeeld in:
Woningaanpassingen:
Hulpmiddelen:
Huishoudelijke hulp:
Wmo-begeleiding:
Overig:
NB
800
2500
500
200
20
NB
6.2.1 - Aantal meldingen zorg & overlast
NB
75
555
6.2.2 - Meldpunt WvGGZ
NB
30
NB6
- Indicatoren zijn met de programmabegroting 2023 ingevoerd.
- De geschiktheid van woningen wordt niet meer gemeten in de WIMRA.
- De geschiktheid van woningen wordt niet meer gemeten in de WIMRA.
- De reikwijdte van de indicator is onbekend en/of niet bepaald.
- Dit is inclusief de WvGGZ meldingen
- Deze indicator wordt door de GGD Vangnet niet meer als zodanig geregistreerd
Wat wilden we bereiken? |
Subdoelen |
6.1 - Bevorderen van passende woonruimte voor specifieke doelgroepen |
6.2 - Het stimuleren van een veilige woonomgeving |
Activiteiten (Wat wilden we ervoor doen?) | Realisatie (Wat hebben we ervoor gedaan?) |
Subdoel 6.1 - Bevorderen van passende woonruimte voor specifieke doelgroepen | |
Subdoel 6.2 - Het stimuleren van een veilige woonomgeving |
Prestatie-indicatoren | Realisatie 20221 | Begroot 2023 | Realisatie 2023 |
---|---|---|---|
6.1.1 - Aantal verleende woonurgenties | NB | 25 | 24 |
6.1.2 - Hoe vaak wordt er lokale voorrang verleend aan Diemenaren bij sociale huurwoningen? | NB | 40% | NB |
6.1.3 - Aantal Diemenaren: Beschermd Wonen (BW) Maatschappelijke Opvang (MO) Noodopvang (NO) | NB | 10 BW 5 MO 5 NO | NB |
6.1.4 - Aantal woningen dat geschikt is om oud in te worden | NB | NB2 | NB3 |
6.1.5 - Aantal activiteiten in het kader van passend wonen | NB | 175 | NB4 |
6.1.6 - Aantal bemiddelingen van groot naar beter (nog op te zetten) | NB | 5 | 3 |
6.1.7 - Aantal en type Wmo-maatwerkvoorzieningen: onderverdeeld in: Woningaanpassingen: Hulpmiddelen: Huishoudelijke hulp: Wmo-begeleiding: Overig: | NB | 800 2500 500 200 20 | NB |
6.2.1 - Aantal meldingen zorg & overlast | NB | 75 | 555 |
6.2.2 - Meldpunt WvGGZ | NB | 30 | NB6 |
- Indicatoren zijn met de programmabegroting 2023 ingevoerd.
- De geschiktheid van woningen wordt niet meer gemeten in de WIMRA.
- De geschiktheid van woningen wordt niet meer gemeten in de WIMRA.
- De reikwijdte van de indicator is onbekend en/of niet bepaald.
- Dit is inclusief de WvGGZ meldingen
- Deze indicator wordt door de GGD Vangnet niet meer als zodanig geregistreerd